MI 6 DANE TECHNICZNE

Pierwszy lot prototypu w 1957 r. W produkcji od 1960 r. w wersji Mi-6A. Odmianą rozwojową tego śmigłowca jest dźwigowy Mi-10 (1960 r) i jego wersja Mi-10 K o niskim podwoziu. Mi-10 ma smukły kadłub mieszczący 28 pasażerów. Wersja pożarnicza Mi-6 mieści w zbiornikach kadłuba 10 ton wody. Łącznie śmigłowców Mi-6A i Mi-10K zbudowano ok, 1000, w tym ok. 50 szt. Mi- 10K.

Śmigłowiec używany jako transportowy i dźwigowy przez lotnictwo cywilne w ZSRR  oraz lotnictwo wojskowe w ZSRR, Algierii, Bułgarii, Egipcie, Etiopii. Iraku, Indonezji, Peru, Syrii i Wietnamie. Na Mi-6 ustalono i kilka rekordów m.in. prędkości 340 km/h w obwodzie zamkniętym 100 km.

Konstrukcja duralowa półskorupowa. Wirnik pięciołopatowy. Łopaty stalowo-duralowe. Wyposażenie do lotów bez widzialności. Drzwi

ładunkowe z tyłu kabiny. Kabina może pomieścić 41 noszy. Skrzydła o rozpiętości 15,3 m, które mogą być odejmowane do prac dźwigowych. Po bokach kadłuba stałe dodatkowe zbiorniki. Podwozie stałe z kołami przednimi. Ładunek podwieszany na haku do 8000 kg. W ładowni mogą być zamontowane dodatkowe zbiorniki na 4500 I paliwa, zwiększające zasięg do 1450 km.

Dane techniczne:

Silniki: 2 turbowałowe D-25W (TW-2BM) po 4100 kW (5500 KM)

Załoga – 5 osób

Pasażerów – 65-90 osób

Średnica wirnika - 35,00 m

Długość kadłuba - 33,18 m

Wysokość -  9,86 m

Masa własna -  27 240 kg

Masa użyteczna - 25 260 kg

Masa całkowita -  42 500 kg

Prędkość maks.- 300 km/h

Prędkość przel. - 250 km/h

Pułap - 4500 m

Zasięg - 1000 km

Zapas paliwa - 12 599 l

Uzbrojenie - 1 km 12,7 mm

 

http://softland.com.pl/aerojac/aaa/mi6/mi-6.html. Zdjęcie autorstwa Jacka Bilskiego.

 

POWRÓT